Счетоводство за НЕсчетоводители… Внимание! 3 основни момента, които не бива да пренебрегвате!!!

  1. Когато вашият счетоводител казва за всяко ваше желание или решение – Да, чудесно няма проблем! Повярвайте тук има ПРОБЛЕМ!!! Зад този отговор седи незадълбочено или никакво познание на законите, или опит да се угоди на всичките ви желания. И в двата варианта вие сте ощетен!

 

  1. Когато вашият счетоводител не ви праща мейли или не ви кани на разговор минимум един път месечно! До тук добре, никой не ви занимава с нищо излишно, работите си върху бизнеса. Но това значи, че той не се интересува от настъпилите промени, не мисли за бизнеса ви, респективно не намира за какво да говори с вас или вие многократно сте отбивали неговите опити да комуникира с вас. Във всички случай вие сте ощетен!

 

  1. Когато вашият счетоводител ви иска ниска цена и не я променя с години. Отново прекрасно за вас, минимизирали сте разхода по това перо! Но помислете с тази такса той може ли да поддържа добър софтуер, да ходи по обучения, да закупува специализирана литература, да има възможност да се консултира с други специалисти. Най-вероятно не! Та помислете отново –  този факт носи ли ви спокойствие? Ще ви разочароваме – най-вероятно сте ощетен!

Знаем, че за да имаш растящ и стабилен бизнес се изисква да правиш много неща. Но за да може твоя бизнес наистина да е такъв трябва да се научиш да делегираш много от тези задължения. Едно от задължителните пера – това е счетоводството. Вие намирате счетоводител, който да се погрижи за тази част на бизнеса и това ви задължение отпада. Но за да не се окаже в някакъв момент, че под равната повърхност на кротката вода са се получили много подводни камъни, хвърляйте по един поглед към тези три момента. Ако сте ги прочели и сте си казали – при мен не е така – чудесно, приемете нашите поздравления! Вие сте намерили старателен и отдаден колега! Но ако намирате себе си там, моля обърнете внимание, поговорете с настоящия колега, вижте дали нещата ще се променят. Но ако това остава като тенденция, вземете решение и не оставяйте бизнеса си в неподходящи ръце!

Ако сте решили да не чакате и да действате, уговорете си среща с нашият екип! Запознайте ни с вашите проблеми, желания и цели, и заедно ще намерим най-добрите и своевременни решения.

С най-добри пожелания за успешен бизнес!

Екипа на счетоводна кантора Аргия ООД

www.argia.bg

тел: 02/9950020

+359888420583 Маги Богданова

+359887853280 Галя Стойкова

e-mail: argia_mg@abv.bg

 

Счетоводство в две думи… платен годишен отпуск

Привет, ето я и първата тема на нашата рубрика. Както може би някой от вас знаят миналата година отпадна задължението за изготвяне на предварителен график за ползване на платения годишен отпуск за следващата календарна година. Но преди тези от вас, които не го знаят, да се зарадват ще добавя, че на негово място имате вменено друго задължение :) Тематиката е същата, но формата и срокът са променени. Това, което се изисква от вас е до 31.01.2017 г да сте изготвили и предали на вашите служители информация за броя на дните неизползвани през миналата година и полагащите се в рамките на  календарната година. Вариантите са два:

– с писмена заповед с поименно посочени данни

– с писмено уведомление за всеки работник

Същите могат да бъдат в писмен вид или изпратени на електронна поща, и в двата случая трябва да имате потвърждение за получаването им. Подписът и дата на полагането му са задължителни за писмения вариант, а в електронния с обратен мейл с автомачно генерирана дата и ясен текст за потвърждение на уведомлението.

Напомням, че всичко това (изготвяне, предаване и потвърждаване) трябва да е готово до 31.01 за всяка календарна година, поне до преди следващата промяна :)

Надявам се тази кратка информация да е била полезна за вас!

С пожелания за слънчев  и отпускарски октомври!

Екипа на счетоводна кантора Аргия